środa, 20 maja 2020

"W morzu ośmiornica żyła, co do 8 wciąż liczyła..."

Co roku w dniu 20 maja w całej Unii Europejskiej obchodzony jest Europejski Dzień Morza. Morza i oceany zajmują 71% powierzchni naszej planety i pełnią kluczową rolę dla życia na Ziemi. Wytwarzają większość dostępnego tlenu oraz regulują klimat. Są domem dla tysięcy różnych gatunków zwierząt morskich. Pozwalają na utrzymanie różnych gałęzi gospodarki i dostarczają nam pożywienia. Do tego, jak ważną rolę pełnią nie trzeba nikogo przekonywać.

Drodzy Czytelnicy, temat zainspirował nas do zabawy plastycznej. Spróbujemy dziś wykonać - krok po kroku przestrzenną pracę plastyczną, a będzie nią ośmiornica! Zachęcamy dorosłych i ich pociechy do aktywności plastycznej.

Zatem, Moi Drodzy do dzieła!

1. Potrzebujemy: kolorowe kartki z bloku technicznego i rysunkowego, nożyczki, klej, ołówek, linijka.

2. Niebieską kartkę z bloku technicznego układamy pionowo i dzielimy na 8 równych części  - odmierzając linijką (ciekawostka: każda ośmiornica posiada 8 ramion) , następnie rysujemy pionowe linie ołówkiem. Należy pamiętać, że linii nie rysujemy przez całą kartkę tylko do wytyczonej wysokości około 19-20 cm. Spójrzcie, jak ja to zrobiłam.
3. Teraz będą potrzebne nam nożyczki! Kolejno nacinamy odrysowane linie. Następnie wycięte paski modelujemy/wyginamy. Ja posłużyłam się ołówkiem. Popatrzcie!



4. Tak przygotowaną kartkę sklejamy z dwóch stron lub możemy użyć do tego zszywacza. Uzyskamy efekt taki, jak na zdjęciu.

5. Pozostało nam tylko wykonanie oczu naszej ośmiornicy i buźki. Wycięłam je z kolorowego papieru i nakleiłam na moją ośmiornicę.

Ja swoją ośmiornicę nieco ozdobiłam. Każdy z Was może to zrobić według własnej wyobraźni!

A teraz, spójrzcie, jak wygląda moja ośmiornica!




Życzymy Wam wspaniałej zabawy i najważniejsze...wspólnie spędzonego czasu! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz