piątek, 22 maja 2020

Co w trawie piszczy...Skąd się bierze robak w jabłku? Cz. III

Witajcie! Mamy dziś dla Was kolejną ciekawostkę/zagwozdkę...Moi Drodzy, czy lubicie jabłuszka, które są źródłem witamin i zdrowia? My uwielbiamy! A czy zastanawialiście się, dlaczego czasami znajdujemy robaczka w jabłku? Skąd się bierze robak w jabłku? My oczywiście życzymy Wam zdrowych i smacznych jabłuszek, ale postaramy się dziś rozwiązać tą zdumiewającą zagadkę ze świata przyrody.

To jednak nie wszystko! Przygotowaliśmy dziś też dla Was pomysłową i zabawną pracę plastyczną, nawiązującą do dzisiejszej ciekawostki.

Spróbujmy, więc najpierw wyjaśnić: skąd się bierze robak w jabłku?

Robak w jabłku w zasadzie nie jest robakiem, tylko gąsienicą pewnego rodzaju motyla. Pomiędzy majem, a lipcem te motyle składają jaja w niedojrzałych jabłkach. Gdy larwa się wykluje, przegryza się przez jabłko do środka, ponieważ ów środek jest jej ulubionym pożywieniem. Krótko przed przepoczwarzeniem gąsienica wydostaje się z jabłka. W sierpniu z poczwarki wykluwa się motyl, który natychmiast składa jaja w już dojrzałych jabłkach. I to te gąsienice, które właśnie wykluły się z jajek, znajdujemy czasami podczas jedzenia - to one są robakami w jabłku.

Żródło tekstu: "Dlaczego biedronka ma kropki?", Ulrike Berger - polecamy!


A teraz spójrzcie, jaką pracę plastyczną możecie wykonać.

Potrzebne zaledwie będą: kartki kolorowego papieru, nożyczki, flamaster i Wasze paluszki :)!! Tak, tak - Wasze paluszki będą odgrywały tu główną rolę! Popatrzcie!

1. Na początku wycięłam szablon jabłuszka, listek i ogonek.
2. Następnie wycięłam w jabłuszku okrągły otwór ( uwaga! tu możecie poprosić o pomoc dorosłych).                                        3. Przykleiłam ogonek do jabłuszka i listek.
4. Na dowolnym paluszku swojej dłoni narysowałam czarnym flamastrem oczy i buzię.
5. Włożyłam paluszek w otwór jabłuszka i tym sposobem otrzymałam uroczego robaczka!

Spójrzcie, jak to wygląda na załączonych zdjęciach.





 A już teraz życzymy Wam miłego weekendu i samych smacznych jabłuszek!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz