czwartek, 30 kwietnia 2020

Dekoracje w barwach narodowych - czyli jak zrobić pompon - krok po kroku

Z okazji zbliżających się majowych świąt narodowych spróbujemy dziś zrobić dekorację, a mianowicie biało - czerwony pompon, który może być ciekawą dekoracją z okazji uroczystości państwowych. Takie pompony podwieszane do sufitu pięknie ozdobią każdą salę. Zatem do dzieła!

Na jeden pompon potrzebujemy bibułę w kolorze białym i czerwonym.

Bibułę tniemy na kwadraty. Ja wycięłam 8 kwadratów o wymiarach 25 x 25 cm. Te wymiary oczywiście mogą być większe, tym samym pompon będzie bardziej okazały.

 

To samo zrobiłam z bibułą czerwoną - wycięłam 8 kwadratów o tych samych wymiarach. 


Następnie układamy kwadraty jeden na drugim Biała bibuła ma być na górze. Następnie składamy w harmonijkę. 


Przewiązujemy bibułę w środku drutem. Popatrzcie.


Nacinamy bibułę do połowy tak, aby utworzyć koło. Jeśli nie możemy rozłożyć koła, to nacinamy głębiej.


 Wyrównujemy końce. Pompon będzie efektowniejszy, gdy zaokrąglimy końce podcinając je.
Następnie zaczynamy tworzyć pompon podnosząc po jednej warstwie czerwonej bibuły do góry. Jak najbliżej drutu podnosimy jedną warstwę po drugiej - tak, aby bibuła "stała" pionowo. Wykonujemy to bardzo delikatnie tak, aby jej nie porwać. Gdy podniesiemy wszystkie czerwone warstwy, obracamy pompon i to samo robimy z warstwą białej bibuły unosząc ją do góry ( jak najbliżej drutu).

 


Na końcu modelujemy nasz pompon, "łączymy" kolory i  gotowe! Spójrzcie jaki efekt otrzymałam.



Życzymy dobrej zabawy i zaskakujących efektów!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz