niedziela, 26 maja 2019

Święto Wszystkich Mam - 26 maja Dzień Matki

"Spotkanie z matką" K. I. Gałczyński

Ona mi pierwsza pokazała księżyc
i pierwszy śnieg na świerkach,
i pierwszy deszcz.

Byłem wtedy mały jak muszelka,
a czarna suknia matki szumiała jak Morze Czarne.

Noc.

Dopala się nafta w lampce.
Lamentuje nad uchem komar.
Może to ty, matko, na niebie
jesteś gwiazdami kilkoma?

Albo na jeziorze żaglem białym?
Albo fala w brzegi pochyłe?
Może twoje dłonie posypały
mój manuskrypt gwiaździstym pyłem?

A może jesteś południowa godzina,
mazur pszczół w złotych sierpnia pokojach?
Wczoraj szpilkę znalazłem w trzcinach -
od włosów. Czy to nie twoja?


Matka, Baby, Księżyc, Kwiaty, Silhouettes, Małe Dziecko

Vintage, Wiktoriański, Antyczny, Stary, Arthur Rackham

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz